2021年8月5日 星期四

責任

投資最重要的是為自己的決定負責,當然你可以怨政策怨新聞怨其他不可知事件,但最終承受後果的還是自己。怪罪外部因素可以令自己一時心安,只是你並不會因此汲取任何教訓,下次還是重覆犯錯只是白交學費而已。

說的是近期看到幾篇新聞,指的多是參與投資群組,跟買然後虧大錢。

重倉騰訊$600蟹貨 準新郎控訴跟財演炒中資股輸身家 驚結唔成婚上網求救 

冇料群主扮高手 新手跟足輸100萬身家 炒幣萬人群組遭踢爆終極陰謀 

每逢股市回調都會有這類新聞,新手不知哪來的勇氣all-in 股市甚至風險更高的期貨/合約,然後不明不白地輸光再怪罪推介者。

雖然自己的流動資產大都在股市上,但因為我還有自住樓,並在銀行戶口留有日常生活要用的現金,所以就算像去年三月輸掉一半也只是數字遊戲對我的實質生活沒有任何影響,也因為抱有這種心態我才能繼續留在市場不致於一下就滅頂。

上述第一宗新聞就犯下投資第一大忌:把短期內要用的錢都放在市場中。在股市上要賺點小錢不算難,但要在特定的時間點中賺錢就非常難。還好當事人只是輸了幾十萬,工作一兩年應該就能賺回來不算什麼大錢。

第二宗新聞則是關於近年大熱的幣市,事主做合約交易把本來波幅已經瘋狂的交易再提高50倍,然後當日因為交易平台死機(這些歸因為不可抗力是不會有賠償的),不能止蝕一下子就輸掉百萬。然後嘛,就是把故事放上網求安慰,並指群主為賺介紹佣金而不理讀者是新手去推高風險交易。

把責任推給財演/群主當然會令自己好過一點,但請記着決定跟隨決定下多少注碼的是你自己。如果推介者真的知道什麼能賺錢,他何必收你那點錢而不自己去投資呢?

賭場沒有必勝方程式,單注獨贏雖然很有故事性但不是一個好選擇。我們要看的是整個戶口的大數,這邊賺一點那邊蝕一點,總共加起來有賺就好了...

13 則留言:

  1. 究竟係咪真架。。。其實我D花生友好想恥笑佢地,典型香港人憎人富貴厭人窮。。。

    回覆刪除
    回覆
    1. 有人賺錢,有人蝕錢,唔出奇

      刪除
    2. 我信兩單都係真。600+ 蟹左騰訊其實好正常,唔係日日睇市未必走得切...

      刪除
    3. 短炒就預左係賭局零和遊戲。長線正路係諗住投資公司,公司成長然後有錢齊齊賺...不過好多人已經唔會分開自己賺緊其他人輸的錢定係賺緊一門生意咁呢.

      刪除
  2. 謝謝Yan兄分享,留名學習
    經一事,長一智
    要繼續在股場玩,都要輸得起,加油!

    回覆刪除
    回覆
    1. 客氣~ 大家一齊學習。

      買賣先諗輸係一個好集慣,諗定自己最多可以輸幾多,甚至想像下輸到盡時會點可以令自己不到於panel sell呢。

      刪除
  3. 騰訊600我相信有大量蟹貨,600哥條區間行左好一段時間,係7月尾先插,快手400幾腰斬200幾,我自己都試過200幾再買,但唔對路就一早斬了。所以呢幾個月,我相信有d跨張,真係輸一半身家唔出奇,因為早排都仲聽到,有人賣樓買股。

    所以我一直都覺得,撈底對比高追,其實更危險。

    回覆刪除
    回覆
    1. 睇返記錄我都有一筆570 硬食輸到460(cut 完,近幾日440-450 入返...)。果幾棍既急且勁身手唔夠快或者仲諗「上有政策下有對策無事既!」就唯有硬食...

      快手我係一開始上市時暗盤33x 入然後41x 咁賺左一筆。之後四月26x 時撈過,好在見唔到路蝕十零廿蚊走左。SH 的話死左都唔知咩事...

      有時玩趨勢,有時就睇基本面市場先生發癲時買咁啦。但問題係我地唔知係市場先生癲定我地自己睇唔透...

      刪除
    2. 完全唔識睇市場先生點運作
      今次就俾國策跣到癱癱腰😔🤦‍♀️

      刪除
    3. 快手真係經典,IPO時已覺佢不值招股價,一上市三百幾即走,但不合理估值x3居然仍然可以炒上四百幾。

      如今跌穿招股價只是回歸合理值。

      刪除
    4. 細胞> 咁講啦,其實我仲有700 正股,不過唔會真係重注始終政策風險係估唔到的。自己計過數,考慮埋風險覺得呢個價位值搏就OK。

      R> IPO 果注純粹係賭當時個氣氛總會有人衝入去接火棒。然後嘛,呢個跌幅以後可以拎返出黎做案例(近排再過份的係robinhood, 上市唔夠兩個星期,突然炒高兩日後即刻散貨跟風果啲應該輸到嘔血)

      刪除
    5. 香港地炒股真係CLS....BTW, 撈底的確危險過高追, 因為高追通常輸小小就會縮, 撈底就會唔憤氣繼續撈...

      刪除
  4. 你好,我們是財經媒體秒投StockViva,提供財經KOL(例如金曹,古天后等等)港股、美股、外匯等投資分析、即時問股票討論及交流等。我們留意到你的Blog是講解有關投資股票的心得,而且十分詳盡。現時有個廣告合作計劃,希望可以跟你合作。如有興趣了解更多,我們會提供合作方案詳情給你,期待你的回覆!email: irene.li@moleculez.co

    回覆刪除