2022年5月8日 星期日

新工作

久未更新,一來是因為市況不佳基本上已躺平沒什麼好談,二是因為要打工對沖,也沒怎麼花心機去做短線。

新工作剛開始了一週,工種還是寫研究計劃拿經費搞科研之類。但因為辦公室環境超開揚的,所以辦公時間內也只能乖乖地看文件讀文獻,連報價都只是吃午飯時才看一看。因為早就預估到工作的情況,所以在四月尾時就把槓桿全去掉了。雖說已去槓桿,但賬戶也沒太多現金,大概維持在九成持倉然後躺平的狀態吧?

近半年算是我投身股市以來最失敗的時期(虧損比率已經超越20 年第一季了),回想起來市場只有向下一個方向。間中有強勢的反彈也挺不了多久,而且市場情緒幾近精神分裂,股市走勢變得像加密貨幣般今天升5%,24 小時後可以跌5%,沿用過去兩年追漲殺跌的炒法的話大概會死得很慘。

由於去槓桿,持股數目也減少了不少。港股就只餘下一隻日本城和QQ,美股則有QQQ、TSM、TSLA 及TWTR。TWTR 現時已差不多輸了5% 了,而我買入時也就只想賺5% 的收購差價。其他幾隻則是信念股,目前是想Strong hold,反正沒槓桿不會被斬倉,間中看一看行業發展、行業優勢有否被改變等就算了。

我一直認為所有人都知道的事件應該已經充份price in,所以Fed 加息或俄烏戰爭等,只要沒有新突發消息應該就可以不理,但市場重重地教訓了我。誰都知道Fed 是看通脹看經濟數據而不是股市,但每一次開會Powell 再重申立場時市場還是會激烈反應;巨型股如Amzn 可以出業績後跌去1/4,而FB 卻因為不算特別好的業績就單日上升10%。看到這種波動我也不能不投降,只好回歸初心去buy and hold 算了。

傳說中當散戶也投降時就是股市見底之日,就看看是否如此吧? 

21 則留言:

  1. 短炒靠消息,散戶消息慢十拍。
    Buy and hold,看基本因素,基本因素變化慢,散戶有時間反應。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我認真考慮緊回到基本,大半ETF 少半個股(始終有心癮想考眼光...),然後可以好似MPF 咁幾個星期甚至一個月先望一次。散戶就認清自己的定位去賺經濟成長算了...

      刪除
  2. 回覆
    1. 我唔想被動清零嘛,所以最起碼要減左槓先。

      刪除
  3. 我都有諗過買BRK.B, 始終自己睇財務報表揀股, 不如俾股神去睇, SPY 都OK. 行業ETF 就麻麻, 週期太短太快

    回覆刪除
    回覆
    1. 自己揀股要冒睇錯的風險,買老巴要冒佢老人家捱唔到咁耐的風險...

      香港冧美國佬都唔會冧,in long run 買晒成個市場點都會有正常回報既。就睇下自己係對揀經濟體系定揀行業有更多信心。

      刪除
    2. BRK.B 宜家都愈來愈似指數型 ETF,不過因為佢係一間公司,所以可以係佢唔想投資既時候都可以keep cash, 相對風險會低過 SPY 少少。

      刪除
    3. 咁又係,老巴同佢下面班經金經理都認明左贏時雖然唔係贏盡,但次次輸時輸得少,積少成多就大幅跑贏指數。

      刪除
  4. 講得無錯,減槓杆後,你會感覺輕左好多,就算跌你都可以瞓覺好,唔洗掛住抬钱救倉。
    祝你新工順順開心。

    回覆刪除
    回覆
    1. 咁我的底線係唔會抬錢去救倉,就算唔知點解IB 戶口歸零,起碼都仲有屋企仲有流動資金開飯,最多打返工對沖(好似而家咁)。

      謝呢,新工暫時都算OK。算係用到自己學過的東西 (雖然九成係邊做邊學)..

      刪除
  5. 宜家市波動很大,短炒變到好困難,一方面受到自己情緒影響 (內心因素),另一方面又受到別人情緒影響 (市場高波動性),如果成日太在意,過程會好痛苦,不如開始認真研究有冇優質股票跌到合理區 / 低估區。

    回覆刪除
    回覆
    1. 雖然半離場但我間中都有望下,盤前/盤初升得好好地但好多時會突然轉燈。做趨勢交易果啲食唔到大方向但兩嘢就要被動止蝕咁好難玩呢。

      我成日都望,但如果唔係諗鬥傻總會有人接的話,美股估值其實都唔算好特價。當然分段入永遠OK,但我的買法應該係等大局已定,開始升時先追買呢..

      刪除
  6. 硬係覺得有機會同yan兄有機會係香港做過同事 (但唔同department) XD 畢竟呢行真係好細⋯⋯

    回覆刪除
    回覆
    1. 都唔出奇既,可能唔駛6-degree 已經係識的人呢! 我最後畢業果科極少香港人(其實全香港都係...),之後出黎做嘢後撞到本科有PhD 的,多數一係就識一就係有common friend...

      刪除
  7. 啊, 留意到版主係做研究出生, 懷念以前大學做研究生既日子。😄

    回覆刪除
    回覆
    1. 我讀PG 時都好爽,每日最大的困難係去邊度食lunch 然後間中 tea 一 tea 咁呢...

      刪除
  8. 有無校園識女仔,唔好咁齋,一味講股。:)草上飛

    回覆刪除
    回覆
    1. 咁讀PG時的香港同學基本上係全女既...

      校園果啲唔得啦,年齡差太遠溝通唔到呢。

      刪除
  9. 九成持倉 me 2,叫做稍為增加了現金

    回覆刪除