2020年8月11日 星期二

選擇權買賣

我是由牛熊證開始買股票的,開IB 戶口後發覺美股選擇權買賣比港股熱鬧不知多少倍。既沒有港股那超寬的買賣價差,成交也頗熱烈通常掛中間價就能成交。而且不少選擇權都是以星期為單位,不想長期持有曝險部位也能開一週內到期的選擇權。

我不知道怎樣算選擇權的回報率,用曝險資金的話那個本金會大得很誇張,所以這次就不算回報率,只做一下簡單的統計分析算了。

以上是我在2020 年度(至10/8/2020)交易的選擇權回報統計,總共交易了172宗,虧損的有59宗,獲利的有113 宗,以美股選擇權為主,總獲利約為HK$90000。

當然,其中有相當部份的選擇權是和正股做了組合,所以選擇權虧錢可能代表正股賺了(例如做short covered call 被行使) ,選擇權賺了也可能代表正股有虧損。我在自己的記錄中會把正股和選擇權的賺蝕分開,就算該選擇權被行使,選擇權那邊的價格也會以當時的價內值計算。

由上圖可見獲利主要分開兩部份。一是以量取勝的微利;我做了不少勝率頗高的遠價短期SC/SP。二是少數幾單獲利甚豐的LC,雖然我同時也輸了幾次,但長線統計下來有獲利就好。我不可能在開倉那刻預計是賠是賺,只可以說這個價位算是值搏,再加上適度止蝕,只要別錯判得太過份,時間值站在自己一邊的賣出策略應該都能賺到錢。

當然,任何時間都把手上的股票拿去做SC,或把現金留來做SP 其實都是在冒沒必要的險。賣出策略的重點是在悶市中慢慢的賺錢,起伏雖然能帶動波動率,但也令期權更易被行使,你的勝率自然就降低了。把SC 當做長線收息這點不太可取,只可看時機去做呢。

這刻,我手上只有939 Aug $5.75 的SP、NIO 明年一月$16 的LC 和本週到期的14.5 SC。一般我同時大概會持有五六個部份,只有三隻是因為剛過去的週五有幾隻到期而已。

有不少朋友都喜歡做期權組合,例如看淡後市就做SC 後 LP  再補一張遠價LC 等等。我幾乎不會做期權組合,一來雖然美股期權交投活躍,但買賣期權還是要承受不少買賣差價;二是我認為這種組合也一樣是低風險低回報,倒不如簡單只做short long call put 算了。

11 則留言:

  1. 犀利呀師兄!想請教下師兄,你113次獲利,59次虧損。假如平均獲利係$1,平均虧損係幾多呢?謝謝你

    回覆刪除
    回覆
    1. 計返,平均我輸的次數雖然少啲,但數字係大啲的。虧損時我平均輸5217 ,賺時就賺3531。呢個都好符合一般散戶唔肯止蝕的習慣,應該要再加強一下呢。

      自己有個習慣,就係做short 時睇中的話好可能去到0.1-0.2 就平左佢,但輸的話就會放喺度等得佢到期被行使(1st rule: never naked short)。長遠睇呢個習慣其實相當影響回報呢。

      刪除
  2. 師兄,

    謝分享..期權很難...見到SP, SC 便頭痛...而且我在IB沒有開, 想開時要先考試...^V^....

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實我覺得option 易玩過正股。當然,始終呢個係在推土機前執銀仔的遊戲,要好好睇實個風險先好落場。我通常同一時間真係要接貨/放貨的價值唔會高過自己倉位的一成呢。

      啲問題好簡單,而且有萬能的google 要答好易啫! 不過始終正股先係重點,option 只係甜品注碼會相當有限...

      刪除
  3. 想請教下師兄,你玩那 D 股 option ? TSLA 上落快,但數目大!

    回覆刪除
    回覆
    1. TSLA 其實好吸引,計數量同賺得最多的都係TSLA options。不過個價位實在太大,做一張已經係自己的極限了。

      除TSLA 外, 做得比較多的有APPL, MSFT, NIO等,其實主要都係自己有興趣買的正股再用option 賺少少外快咁呢。不過有啲好難做,例如BRK B 或者UPS,咁果啲我真係買就直接買正股唔諗option 了。

      刪除
  4. Yan兄,
    多謝分享,最近看了一條片,當年Mark Cuban用SC和LP避開Dotcom Bubble。
    佢本身有貨,可能佢覺得已經很貴,想走貨。所以做定SC。另一方面,佢又驚去唔到個價,就LP買多個保險。
    在4:41開始。
    https://www.youtube.com/watch?v=clwU4KkMfwk

    回覆刪除
    回覆
    1. 多謝分享,我諗SC 的話應該係佢覺得貴,但又唔知個市會癲成點所以做定。

      如果成個組合一齊開的話其實我唔太明的。因為SC 對避險無用,大跌時你只係食左權金但保護唔到手上的股票,咁用SC 得黎的權金再做LP,你個put 價都唔可以太貼價否則要貼錢,不如直接在市場上賣現貨好過。要估佢用意的話要睇返當時的價位同權金,再比較下咁做同就咁賣貨有幾大分別呢。

      刪除
  5. 平均收萬幾一個月,堅!
    Yan兄,LC有冇操作經驗分享?
    因為我一路只做SP or covered call。

    回覆刪除
    回覆
    1. 好彩有幾單賺得多。我上年一整年單計options 都係賺咁上下。

      LC 的話,我三月大跌時我清果堆優先股時做左 BYND/KO/MSFT 幾個月外的LC,KO 歸零,MSFT 升了一倍而BYND 升了兩倍。以自己SC 俾人的經驗黎講算係升得少(我有唔少short 左遠價末日option, 然後last day 爆升option 價升10倍以上)。

      以數字計賺得最多果幾次都係TSLA,不過咁係因為價位大所以顯著呢。

      刪除
    2. https://wastemid.blogspot.com/2020/03/blog-post_15.html#more

      刪除