2021年10月17日 星期日

投資 Blog 的意義

投資blog基本上分成三個類型,一是談大道理,二是記錄自己交易記錄,第三種是個股分析和個人體會。我自己比較喜歡第二/三種,談大道理的blog 則相對少來往。

不是說道理不重要,而是談道理的話就缺少了blog 的人味。試想像彼得林區、巴菲特、蒙格和你一樣談同一個道理,不用猜也知道我比較想聽誰說吧? 這個沒辦法,人家有實績在身總比無名的我們有說服力。大道理只有超新手愛看,但很快就沒有什麼新意了。道理大家都懂,怎樣實行卻只能體會不能言傳。

有一種blog 是純記錄自己的交易,行之有年而又有報告自己的回報的話其實也對讀者有點益處。仔細把交易記錄和當時的股價對照,你就好像用快鏡去重溫作者致富的經驗,也可以代入想像一下自己如果遇到相同情況會怎樣。這種back test 在投資上算是相當有用,能告訴自己那個早已財自沒更新的blog 主也是像你我一般的普通人。當然,看這種blog 要保持戒心,因為本質上這就是倖存者偏差,輸光的人不會在後期更新blog,所以你只會看到突然停止更新而已。

最有用是第三種,能提出自己見解的blog。這種blog 可遇不可求,我看到的話會從頭看完每一篇文章,希望能知道blog 主的思路和背後的邏輯。因為時間差,功課你一定抄不了,但能學會對方的思路比抄功課重要得多。

有人很反對在blog 上貼上自己的回報率,我則覺得這是一個簡單明瞭讓讀者評價 blogger 的分析是否可靠的一個準則。像某大C 每天喊崩盤,你能相信他的股評嗎? 當然,有人貼回報純綷是為了炫耀那超好的表現,那就讓他炫耀,反正留言談兩句你大概就知道對方的性格。而且如果長期能這樣炫耀的話,代表總有點東西能該你學習吧? (事後孔明不算。升完說自己早已埋伏,跌時又說早就清倉那些沒什麼好看的。誰不會修圖?)

自己近來也很少談大道理,反正早就有很多大師談過,如果讀者連最起碼的幾本基本書也不看的話,大家也不必浪費時間去談吧? 

Blog 的靈魂是blogger 的思想,我相當討厭開宗明義就想賺廣告費,全都是google ad 然後以標題吸引讀者的blog。當然,SEO 是一門生意,我也很羨慕貼貼交易記錄每週寫幾篇就能收錢的patron,但這就違反了自己的初心。而且,事情一涉及錢就會變得不單純,我希望以平等的身份和他人交流,而不是像粉絲朝拜偶像般聽別人說話。

P.S. 最近加入了一個以FA 和行業分析為主的投資TG gp。雖然這不是我近年的投資風格,但看看別人的思路也意外地有趣。

15 則留言:

  1. //自己近來也很少談大道理,反正早就有很多大師談過,如果讀者連最起碼的幾本基本書也不看的話,大家也不必浪費時間去談吧?
    //Blog 的靈魂是blogger 的思想,我相當討厭開宗明義就想賺廣告費,全都是google ad 然後以標題吸引讀者的blog
    //事情一涉及錢就會變得不單純,我希望以平等的身份和他人交流,而不是像粉絲朝拜偶像般聽別人說話。

    讚!

    回覆刪除
  2. //有人很反對在blog 上貼上自己的回報率,我則覺得這是一個簡單明瞭讓讀者評價 blogger 的分析是否可靠的一個準則。

    我係屬於反對貼自己回報率果種人,什至連組合都盡量唔講,係希望盡量減少他人對自己既干擾。什至係連人地既股評/組合/回報率都盡量唔睇,實際上都見倒唔少例子所謂抄功課,最後買到成手貨,打亂哂自己既投資計劃。唯一會睇既應該係味皇,佢係比較完整咁寫出自己成個思路既人,而唔係一味數字數字數字,係佢身上學唔少嘢。

    回覆刪除
    回覆
    1. BUT,若果公開咁貼回報率/組合,又認為自己可以不受影響,咁貼下炫耀/自嘲下,又有咩所謂呢?

      刪除
    2. 你講出左個重點,就係會唔會因此影響到自己的計劃。

      我都有睇味皇,但自問做唔到佢果種買完可以忍幾年然後等佢價值回歸的做法呢。

      刪除
  3. 寫寫下就發現自己不過平凡人一個。

    回覆刪除
    回覆
    1. 黃子華都講過,大家都係自己的套戲的主角,可惜套戲叫做《茄喱啡的一生》。

      平凡人寫blog 都可以主要係寫俾自己睇,將諗法思路寫返出黎咁自己都會明白啲呢。

      刪除
  4. 我都同意yan的想法,都覺得第三類最好,可以了解其思路方式,大道理講再多,其實慢慢就會無感覺,實際操作贏錢哥d最刺激,當然blogger輸爆,都可以知道犯錯的原因。

    回覆刪除
    回覆
    1. 之前有幾個blog 都係後來炒到發左,然後我真係由開始慢慢當連載咁睇返個發達過程。

      輸的原因黎黎去去都係果幾個,我自己有豐富體驗所以唔駛再睇了~

      刪除
  5. 其實而家太多blogger/Fanpage owner 都會炫耀自己幾有高見,但有時看穿左基本都係左手交右手,有時候寫blog 最主要都係想理清自己思維。我都算係一個奇怪既blogger 因為我會寫出黎先會明白自己想法既人,同埋係想聚一班同路人一齊傾下,畢竟你一個人時間真係有限,未必睇到甘多

    回覆刪除
    回覆
    1. 我明白開班搵真銀壓力細過自己炒,但呃飯食的話害左人咁自己都唔好過呢(十年八年前就有個睇《富爸爸投資指南》炒股的小巴司機炒燶股跳樓死左),當然更唔好提近年的期權先生事件。

      我寫blog 其中一個理由都係令自己知道自己諗乜。其實我有好多篇草稿寫左個標題寫左第一段就放棄左,好多時只係一個諗法,然後寫寫下發現個諗法唔work 無乜好share 所以就此中斷左佢呢。

      刪除
  6. agree with every word written

    回覆刪除
  7. 謝謝yan分享
    不少有趣點子
    貼交易,除非加入背後理念,理食重要過數字。

    回報%如果太頻密,意義不大。反而半年一年,個意義不同,🈶️些作為個人record。而且理論上可以看到是否配合背後投資理念和策略

    回覆刪除
    回覆
    1. 係,先睇理念,數字係之後順便望下咁呢~

      刪除