2022年1月3日 星期一

2021 年檢 - 過度交易

2021 年美股暢旺,但自己的投資戶口卻是大上大落最高去到+7x%,最低去過 -2x%。最後埋單計數是-12.5% (以IB 的MWR 計),自己大部份時間重倉TSLA(YTD +50%),最後竟然要虧錢實在應該好好檢討一下。

策略上的錯誤我還要點時間去分析,先談最明顯的問題:過度交易。

直接看數字應該比較清楚。以下是我剪剪貼貼弄出來的IB 報告,總的來說2021年約虧了US$28900 ,其中約72% 是交易費用。

仔細看交易明細,我虧的主要是衝動下想賺快錢的日內交易(看情況,或許會再寫下集談談吧)。每注虧的錢不算太多,但所謂的death by thousand cuts,這隻股虧一點、那隻股又虧一點的就把我的利潤都吃光了。

債券和外匯佔比太少可以不理,單算期權的話我是連續第三年賺錢(我在三年前開始交易美股期權...),問題在於正股。美股大升下我竟然會虧錢的主要理由有兩個:短炒買妖股買得太多;長線思維買入但以短炒思維賣出。

我也不介意把自己去年底的倉位貼上來了,下圖是我IB 戶口於28/12/2020 的股票倉位,當中有一堆當時熱炒的SPAC (我大約一月中就全清掉),當時市值約港幣197萬。

   

就算我什麼也不做,以上這堆股票也會在2021年上升12.6%變成港幣222萬。如果除掉明顯是短炒的那堆SPAC,則股票倉會由2020年末的154萬變成2021年末的198萬(+28%)。也就是說這一年來我幾乎每天盯盤是吃力不討好,是做了太多多餘的事情。

虧錢當然慘,大市上升你卻虧錢則更慘。

問題出在操作,我從幾年前就知道自己在day trade 佔不到什麼優勢。

2022年的目標是遠離短炒(尤其是day trade)。如果真的想試試自己身手的話,就用另一個只有一萬港元但免佣的微牛賬戶吧。

10 則留言:

  1. 美股手續費已經好低,你可能係炒港股,港股交易佣金不合理,不好短炒。美股利用limited order會比直接market order打對面低一半費用。如果你turnover夠大,甚至IB會有rebate俾返你轉頭。見過朋友有七十萬IB交易費回佣。其他...no comment

    回覆刪除
    回覆
    1. 係,以總額計我港股買賣唔到美股1/4,但上年交的佣金有一大半係港股。

      今年目標係睇長啲減少短炒,尤其係短炒港股。呢幾年的數據證明我無乜優勢,咁就不如放棄算了...

      刪除
  2. 謝謝分享
    捕捉趨勢好困難
    我主要長缐,有出出入入,大部分賣左,都係更貴買返

    回覆刪除
    回覆
    1. 係,要估特定時段走勢好難。炒出炒入不如buy and hold...

      刪除
  3. yan師姐不如考慮下唔駛佣金的券商?

    回覆刪除
    回覆
    1. 我有webull~ 不過得開戶果一萬咁大把。

      佣金當然係一個問題,2020年我都俾好多但賺得更多所以cover 到。但長期咁炒黎炒去好似浪費時間表現又唔會好左,我都試緊轉返以前buy and hold 咁唔好搞咁多嘢...

      刪除
  4. 唔好意思借一借位!

    Hello, 我是香港財經媒體秒投StockViva 的Alan
    我們在網上發現您的文章和財經分析內容專業,洞悉投資先機。這次聯絡您是想向您介紹我們秒投StockViva,我們以投資平台的形式匯集對投資知識有需求人流,同時為你提供服務方案,令你的內容能夠藉影響更多人而增值。

    秒投StockViva 主要服務:
    1. 財經聊天室
    2. 線上、線下講座
    3. 文章與問股
    4. 劵商推廣合作(Interactive Brokers)

    我們誠意希望邀請您加入StockViva,可以與您傾一傾合作嗎?
    Email:alan.lo@stockviva.com
    Whatsapp:+852 9513 7180

    ***如有打擾,請把留言刪除***

    回覆刪除
  5. 話說我睇番你既舊文,當中2021年1月既年檢講到自己2020年過度交易,總共俾左等同本金5%既佣金 XD yan兄今年又再度檢討自己過度交易 XD

    節錄如下:

    「2021 年在投資上的目標就是減少交易。看回自己 Day trade 的標的 TQQQ,整年下來就只賺了US$800,但付了US$240 作為佣金雜費 (TQQQ 的交易佔了11頁報告,最少交易了五百次),四月至今納指大升一倍,就算隨機買賣TQQQ 都會賺錢,Day trade 這回報完全是不能接受。以後還是別再做以分鐘計的短線交易為妙。」

    回覆刪除
    回覆
    1. 「看IB 的交易報告時看到佣金這一項實在是嚇了一跳。我今年總共付了本金約5% 的佣金! 雖然佣金包括了所有港股交易徵費,但這實在是太誇張,也表示我交易得太頻繁。」

      刪除
    2. 我今年(至少到而家) 少左好多啦。上年有段時間做day trade (真係睇住30秒/1/3 分鐘果種炒法),結果唔算賺到大錢又唔係大蝕,只係手續費輸窮我呢。

      所以而家成日提自己要控制住,港股時段我大部份時間都無乜交易,美股時段多啲但多數都唔會買賣多過四五個trade 咁...

      刪除