2020年12月4日 星期五

有關做空

富途牛牛的留言區中,做空某些股票和「最後逃生門」的言論已經多得有點煩厭。剛好也有朋友分享造空時應該保持的心態(和做多一樣保持平常心),所以也談談自己對做空的看法吧。

我的看法很簡單:不要做空。當然,小注當賭博是可以,但重倉做空,不是賭徒就是神經病。


做空非常難賺錢。單單精確預測價格還不夠,你還要能堅持(資本和心理層面)到價格修正的那一刻,而真正獲利卻不算太高。以《大賣空》(The big short) 的主角Michael Burry 做空房地產為例,他準確預測近代其中一個最嚴重的房地產泡沬,甚至說服投行為他設計出做空房地產的工具,然後堅定做空,強行拒絕投資人取回本金堅持了兩年。就算是這樣一個英才估算出近代最大的一個泡沫,兩年來也只是以6億的本金獲利7.5億。

兩年獲利超過100% 是很了不起,但這已經是世界紀錄級的造空獲利。如果你有這種分析能力和心理質素,站在做多一方絕對更能獲利。以本年為例,如果做多電動車/SaaS,本年獲利超過100% 大概只是基本吧?

我倒不會說做空會輸身家之類,畢竟問題在於止損而不在於交易方向。就算做多也會有三月式的無預警暴跌。只是,股市長線來說都會升,做空是在沒有額外利益下挑戰難度。除非是最近贏得太容易想挑戰自己,我想不到有什麼要特別去造空的理由...

7 則留言:

  1. 最近期的一次經驗係NIO單日升至54,再半日內插至最低近$40。當時係星期五,末日期權可以由0.01升幾十倍。我參與了沽空NIO,因為citron終於出手了,而我的操作timeframe係三小時內要見到成果,中間有兩次切入機會。不必take overnight risk。否則寧願賭升,反手trade long,博之後的業績。

    回覆刪除
    回覆
    1. 補充: 同意yan兄結論,想起中學時老師贈了我一句:機關算盡太聰明。

      刪除
    2. 超短線係另一個故事,因為只係睇走勢同捉心理,與基本面完全無關。

      我都記得果晚三傻升到ATH 後轉方向。不過自己無咁大個心臟,就算沽都唔敢落大注呢...

      刪除
  2. 順勢而行ride the wave,的確比較容易
    睇長線,又有足夠財力、超強心理質素的價值投資者,才能逆行
    不知這樣想,對不對😅

    回覆刪除
    回覆
    1. 如果有呢個級數的能力的話,我相信就算佢唔做空一樣可以搵到其他好股(Michael Burry 其實都話自己係價投,搵到好公司一樣會buy and hold)。始終股價除左基本面外就係投資者的共識,就算你真係計到係泡沫,個市場繼續癲落去的時間可能比你能夠承受的更長呢...

      刪除
  3. 樓主咁岩提起Michael Burry大神, 岩岩今個星期佢講左, 已經short左Tesla, 真係藝高人大膽.

    回覆刪除
    回覆
    1. 後尾佢個twitter 無左(我搵michaeljburry 變左個空account)了...

      我記得九月時已經有報道指佢話自己做空Tesla, 如果當時真係做空而家應該蝕左60%以上。另外一個大空頭 (jim chanos) 空左四五年,今年實在升得太癲,所以佢近排出黎話自己投降了...

      https://markets.businessinsider.com/news/stocks/tesla-stock-price-bear-jim-chanos-short-painful-reduce-long-2020-12-1029862928

      刪除