2021年5月16日 星期日

一朝回到解放前

上一篇才自誇說有自信能在市場上賺錢,不到兩週我就被市場沖走了。

這次是資產配資出了問題。

本來我的投資都是分開一注一注,每個部位就算重注也不會超過戶口的15%。這樣一來,除非像去年三月那個等級的股災,否則全倉同時急跌的機會並不太高。

我對自己這一年間賺得最多錢的Tesla太有信心。以過去一年經驗,這支股票每次急跌都是加倉機會,所以我在這波跌浪中不斷加倉,最多去到有八成倉位是TSLA。結果賬戶走勢就和 TSLA 股價一致地向下跌。直到今天YTD 已經由本月初近18% 跌到今天的-3%。正是所謂的「靠運氣賺回來的,最終憑實力輸回去」。

我很看好這家公司,相信這家公司不怕被造空(反正早就是世上最多人造空的股票),而且現在已經站穩在市場也不怕再多的壞新聞。令我產生信仰危機的問題是「這家公司發展沒問題,收入也漸漸多元化,在可見將來仍然是行業龍頭。但股價算貴嗎?」。

沒有人能回答這問題。看好的,如最近從神枱被拉下來的 Cathie Wood 認為幾年內TSLA 股價會去到最少1500 (順帶一提,那種涉及一千幾百個參數的模型意義不大,而且易令人產生精確的錯誤);看淡的則認為各傳統車企會瓜分電動車市場,Tesla 或許會像Nokia 或blackberry 而非Apple 的情況。

群組中有朋友早就大量買入Tesla 股票,去年二三月股價大跌一半時仍然沒有賣出,最終取得幾倍的利潤。但這種情況會再發生嗎? 這次是否不一樣呢? 我會基於公司前景買入股票,然後基於股價賣出股票嗎? 如果TSLA 再來一次腰斬50%,我還能strong hold 嗎?

雖然基於風險管理減了一點倉,但既然當初買入的理由還存在,公司無論出貨量、現金流或是經營數字以外的發展都比想像中更好,我只好硬接這些虧損了。

手上其他持倉則還算不錯(第二重倉是週初開始撈底的AMZN,其他則是廢老股,交行、中移動、雅居樂、蘋果、巴郡等等)。幾乎全部的虧損都是來自TSLA就是了。

也報一下倉吧:

TSLA: 42%

AMZN: 31%

BRK B: 11%

AAPL/VZ/中移動/交銀/雅居樂/阜博 : 各2 - 3%

YTD: -3% 

12 則留言:

  1. 回覆
    1. 係呢,我都覺太進取,所以已經減左啲TSLA 換落BRK/中移動身上,亦睇緊搵位減少少倉咁...

      刪除
  2. 我睇好Tesla的立場從無改變,籠統地說,去年爆升了這麼多倍,今年有較大的回落也並不為過。目前TSLA的預測PE值不過一百多倍,只要資金成本無大幅上升,目前的估值仍是相當合理

    回覆刪除
    回覆
    1. 我近排成日問自己,去返上年年頭,升上五百跌落二百後我頂唔頂得住hold 到佢升上今日的近3000(拆股前價格)。一方面諗基於風險考慮應該減倉,但另一方又諗唔會爆倉的話正股驚乜。我應該會定個止蝕,跌穿某個位就全清,寧願話俾自己聽升返再追好了...

      刪除
  3. 多口講句,兄台tier 1和tier 3持股的比重相差太大,後者對portfolio回報起到作用嗎?有否需要把比重太低的股票集中一些?!

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實係,後尾果堆好多都係剛買第一注(就係由tech 股轉落去) 未轉得切,就算識飛都無用(何況呢堆點睇都飛唔起)。

      前面果兩隻太重倉(BRK 就唔驚吖),應該要減一減倉換返落去tier 3 果堆。下下全攻型咁好易會死呢...

      刪除
  4. 我自己就接受唔到某一股票太重倉, 試過1883佔我6成, 最後都減到4成

    不敢想像仲要係極大波動的股

    回覆刪除
    回覆
    1. TSLA 呢個佔比,正常波動已經令自己個倉升跌1-2% 其實都會有啲壓力呢。會咁買最主要原因係因為之前贏緊,諗住贏谷輸縮,用賬面獲利去賭鋪大的。結果賭輸左所以都開始減倉了 (唔用「暫時」之類的形容詞了。贏輸好明確,應該mark to market,無得話無限加時)

      我當然懷念(?!)無腦買ETD/高息債收息時幾乎無波動的日子,但見過鬼怕黑,而家要收息都係買流動性高啲的股票算數。

      刪除
  5. 多謝分享。

    Tesla 在技術有領先優勢,管理層的目光遠大,如果能夠撐過一些短期的volatility的話,相信會有一定回報!

    回覆刪除
    回覆
    1. 歡迎~

      我最重倉係TSLA,高位跌落黎基本上SH 所以無晒今年的利潤。只可以同自己講睇遠啲,呢幾百蚊的跌幅他日就唔算得係咩呢! (雖然我都係一跌懷疑一路SH...)

      刪除
  6. 長遠睇Tesla 應該仲有升值潛力!

    回覆刪除
    回覆
    1. 買得就預左大波動,其實我上年四五月開始買無論正股同option 都賺唔少所以先咁有信心呢.

      刪除