2023年1月30日 星期一

重整心態

中美股市在這個月都有不錯的反彈,雖說我主力放在941,但因為還有點碧服(6098) 和新創建(659),再加上一點點的短炒,勉強在沒上槓桿的情況下跑贏大市。但因為之前輸得太慘,所以只是聊勝於無,遠遠不到要"Gel 頭"的地步。

有投資群組的朋友堅信近期的升幅只是市場過度樂觀,宏觀層面上經濟好轉的幅度太低,美國經濟幾乎不可能軟着陸。美國科技界開始大裁員,某程度上來說是配合FED 政策,逼使人民減少消費壓止通脹;至於香港方面,自己的親身認知是現在還是工求人,但大公司訂立23年財務計劃時還是相當審慎未會全力進攻。

說完一段,簡單來說是我完全不知道大環境該樂觀還是悲觀。

新年假期間,閒着沒事時我也想像過近年遇過的幾個機會,只要能把握一個我的人生大概會完全不同吧? 20年3月大跌後我曾經在$200-300 (大概是今天的$30 - 40) 近乎全倉TSLA,如果持倉到今天約有四五倍的升幅也夠財自有餘了。21年倉位最高峰時能收手,或至少改打收息股的話現在每月收息也能和我的工資相當。

這世界沒有如果,我能做的是緊緊記着這些教訓去減少下一次的後悔。勉強值得慶幸的是我雖然已經不年輕,但離退休還有很多年可以重新開始。換成十年二十年後再如此輸一次的話,我大概就受不起這種失敗了。

未來我大概會把戶口分為兩半(或者直接用另一個投資戶口),一邊是比較保守,會靠收入加倉的收息倉,另一邊是不會再加倉的投機倉。目前投資戶口的總金額甚至比我的年薪還要低,所以「投機」也只算是在控制內的風險而已。

以我的個性我不會放棄投機,這兩年學到的教訓只是不要貪勝不知輸,順境時要居安思危適時把本金拿走,逆境時也要懂得放棄不要強求把沉沒成本追回來。

21 則留言:

  1. 回覆
    1. 你說得對,2020/3月買入tesla,就是倒後鏡的分析,就是去買入,都不可能全倉,無視風險

      刪除
    2. 其實都係講下,正常人就算再睇好都好難全倉一隻咁大上落的股(EM 自己例外,佢係無得揀一減持就推冧股價)。就好似話自己幾十蚊買過700 咁,唔通又可以SH 到而家咩...

      無得估唯有都係睇返公司,例如MS, google 或者apple 等就算業績差但行內影響力唔算差。之後就係自己會唔會俾股價影響決定的問題了...

      刪除
    3. 去年一整年跌市,我有tesla不重倉,沒有減,只有加一些
      我自己退休,係推行賣股/不是主要靠收息
      明白純粹賣股,只係中性,只係因為需要錢生活

      EM賣tesla,因為要錢twitter
      除非賣哂全部,或者賣走大部分,另計

      刪除
    4. 我坐唔住主因其實係買得太多又睇得太密,對間公司其實我仲相當有信心(雖然話其他車廠追緊上黎,但睇spacex 的成功例子就有信心在技術上EM 無咁易俾人追到)。

      刪除
  2. yan兄,不如講下你係操作同埋風險管理上,有無啲咩特別既得著?有無諗過點樣做先唔會再輸得咁甘?

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實都係老生常談,問題在於自己肯唔肯咁做。

      「慢慢地」致富。一急,好似魚見到餌就衝上去咬就好易出事。有朋友上年年中開始放棄晒個股,有時間睇下書咁等個市好返,呢啲我係真心服的呢...

      刪除
    2. 如果去年跌市清倉,可能更加困難追回(好似恆指14000彈50%)
      stay invested,保持心態,幾重要

      刪除
    3. yan兄,分享啲啲自己上年點樣打。上年反而開始開margin,上到1.25-1.3,keep住貨換貨,現金流收入增長都幾可觀下,可以話又近左財務自由一步,暫時被動收入係生活成本既1.4倍,希望做多幾年嘢可以到2倍。唔少人話買收息股賺息蝕價,其實都係睇點買,有無做估值,有無耐性,夠唔夠信念~

      買收息股到一定程度,例如上到現金流收入到左生活成本既兩倍,咪開始增持一啲增長股~ 其實現金流打法同透過賺差價收取生活費本身無咩衝突的。

      刪除
    4. Duncan > 做唔到time the market 唯有stay invested, 然後切記唔好亂開槓。始終最基本的投資就係放錢落公司要間公司幫你做生意呢...

      匿名兄> 只計上年買落的話,中移動同新創建個回報都算相當唔錯。跌市先係買貨時,但好多人跌市時已經無乜資本可以入貨呢...

      我最終目標應該都係咁。至少有部份投資可以單收息就夠生活,另外有部份就係用黎搏增長咁。

      刪除
  3. 貪勝不知輸皆因之前贏開。既然贏,證明方法可行,那麼為什麼要因為「知輸」而縮手?還是認為自己之前贏全屬運氣?重點應該放在方法是否正確,而不是結果是否正確。

    回覆刪除
    回覆
    1. 以我自己的例子,我差唔多係平均10% 回報賺左十年,然後第十一年一嘢將過去賺的一筆鈎銷。我而家都仲承受到,但十年廿年後再黎一次的話就頂唔住,所以要加返啲風險考慮落去呢。

      高風險項目唔係唔可以玩,但量力而為。始終我唔需要賭命都可以預見退休後可以有一定程度的經濟能力,未至於去到「沒錢的人必需投機」呢。

      刪除
  4. 作者已經移除這則留言。

    回覆刪除
  5. yan 哥持倉唔夠一年年薪, 大把機會呀....應該不用上槓桿?

    回覆刪除
    回覆
    1. 而家唔敢了。開槓坐低輸5-6% 利息,而且而家又無當年放水咁明顯的指標去叫你allin...

      刪除
  6. 當日的正確方法之所以正確, 皆因當日這個方法能得出理想的結果. 因為這個方法曾經正確, 而堅持方法正確, 無視今天不理想的結果, 好聽叫堅持信念, 難聽叫墨守成規.

    我其實很好奇, 為什麼在一個由人與人之間互動操作的競技場內, 有人會覺得能憑一個方法或一套方程式打敗大多數人, 難道你以為自己在打機, 對手都是死腦筋的電腦程式?

    回覆刪除
    回覆
    1. 同一個方法通常在經濟環境大變時會失效,跟唔上的好易就變失敗者呢。

      股市原則上係可以共贏的,公司發展價值提升反映到股價之類,就好似大部份地區的經濟都會向上發展咁。另一方面,有唔少人覺得自己比其他人聰明所以可以賺無知者的錢,結果發現原來自己先係賭桌上的笨蛋呢。

      刪除
  7. 回覆
    1. 跑贏大市只係因為high beta 又咁啱撞到升市,跌市時我一樣跌得再甘啲呢...

      刪除