2020年4月14日 星期二

投資策略

我是買電器後會看說明書的那種人。在投資這回事上,當然會想看看別人究竟是如何操作。就算學不到怎樣賺大錢,至少也學懂如何才能把錢輸光,然後避免自己這樣操作就是了。

我在過去五年的平均投資回報率大概是8-10%,然後呢,二三月這輪下跌就幾乎虧了40%,把過去五年的投資回報都輸光了。股債突然急跌,自己因減槓桿被迫清貨這點我是認了。反正我主要的損失是在第一次熔段當晚,減槓桿的反應已經算很快。問題是在之後的回升中我只賺回10%(以年初為基數),雖然是近乎無槓桿之下的回報,但下跌時大致還是跟大市,而回升時和大市差太多也令人相當苦惱。

因為我深信經濟數據還未反映疫情對個人/家庭/公司的影響,對中期我看得相當淡,所以就算我在中途買了不少股票都很快就止賺,平均來說只賺10% 就平倉了。兩星期賺10% 一般來說是很好的表現,問題是美股由低位幾乎反彈了50%,而我買那堆股票由買入價開始計的升幅也超過50% 卻都過早平倉了。下跌時幾乎輸盡整個跌幅,反彈時卻只賺這點蠅頭小利,長遠來說這種操作會輸身家吧?

於是,我開始懷疑「長線投資」只是為了讓你平時不會太無聊。而在目前這種股災反彈市中,基本面參考一下就好,把資金集中到反彈力度最強那些股票可能比長線投資賺得更多。

會這樣說是因為看了網友(看對方把之前的blog 文刪掉,大概不太想留下記錄所以就不引用了)在這波反彈浪中乘勢賺了不少。自己明明也看得出不少應該會反彈的標的,卻都不能大賺甚至還要跑輸大市。

在股災中誰都會檢便宜貨,但敢下大注也抱得緊才是致勝之道。以前文的RILYG / ENVA債為例,從發文時的價格算分別升了兩倍及三倍。我都特別花時間去研究能否繼續持有了,但在當時的市場氣氛下還是不敢下重注。結果前者只持有沒加注,後者也只加了小小的US$3000。這種注碼的話升跌多少都無關痛癢呢。

最近看的兩本投資書是《反市場:JG股市操作原理 》和《主力的思維:日本神之散戶cis》,也覺得「股票市場就是賭」於中短線來說也是正確的思路。或許也是時候反思一下,每天都盯着報價的自己是不是真的有資格談長線,還是因為這是王道所以我才告訴自己要買長線...

19 則留言:

  1. 作者已經移除這則留言。

    回覆刪除
    回覆
    1. ///於是,我開始懷疑「長線投資」只是為了讓你平時不會太無聊。而在目前這種股災反彈市中,基本面參考一下就好,把資金集中到反彈力度最強那些股票可能比長線投資賺得更多。

      我朋友以前從未買過股, 佢係大跌市正式入市, 隊左一球入石油執左30萬, 又隊落TESLA 正股執30萬

      我? 價投? 真係呀U杰丁ME

      刪除
    2. 經過呢幾個月我都懷疑散戶講價投係咪 Are you kidding me?

      抵佢賺到兼祝佢過到三關呢。自己賺唔到,睇下人地點表演都好。

      刪除
    3. 無意冒犯但投資既野,好波不如好運,再掛個勇字就得。我都衝入場借箭左OXY+CCL架,都賺左十倍架,不過金額係賺左一萬蚊港紙咁囉XD。每個人既踢法唔同,易地而處有無人地既勇氣先?同埋咁樣做,十個人入面有幾多個人做到先?望下死左果九個人會咪開心D?

      講咁多其實只係想講,每個人都有自己既投資方法,最緊要搵出適合自己既。。。

      刪除
    4. 好運當然無敵呢。係架,前兩星期夠膽衝入去實賺,不過正常單注注碼應該有限,就算自己搵到有信心都唔會太集中呢。

      究竟咩方法先適合自己呢個仲要花啲時間去搵呢。

      刪除
    5. yan兄若有興趣加入whatsapp投資谷,可email我。

      刪除
  2. 我都開始懷疑, 賺幾年, 一個月嘔突, 依家又好返少少, 就咁睇我明美股隊長開始玩動能投資法就算, 基本因素依啲咩黎架, 食得架.....

    回覆刪除
    回覆
    1. 好似幾好食的,出面D A 餐 B 餐實有一味叫基本分析~

      又咁講啦,其實我都有信心俾幾年我就賺得返,但會擔心又重覆一次被割韭菜呢...v_v

      刪除
    2. 如果無槓桿,邊有咁易嘔突呢?
      我有個戶口,2016年開始放錢入去玩,美股、英股、港股、基金都有玩。
      到今年初賺了三成,三月最低位時就得返17%。

      刪除
    3. 無槓的話,以年初的倉位計其實我唔係蝕太多。只係中間堆ETD/pre- stock 跌50% 時會俾人斬左少少倉咁...

      當係交左學費,槓桿以後當信用咭信用額咁,放喺度偶然用一下就算呢。

      刪除
  3. 師兄, 其實買債就係買佢唔會 default, 我都有 ENVA 及其他債, 跌30~40%果陣我都好驚, 但係再細心諗, 買債最壞既情況係公司 DEFAULT 或破產。
    DEFAULT 要睇公司既財務表現, 美股係每季出一次報表, 對我來說, 透明度已經比港股好, 財務穩健既公司將D 債 rolling over 都比較易, 再加上減息, 公司借錢可以越借越平。
    至於破產, 我相信美國政府唔會俾咁多企業「同時」破產, 點都會救 (至少大型企業會救, 如波音)。
    我是基於以上兩個原因才繼續持有。當然, 其他可以分險既風法如減低槓桿, 分散投資等我相信師兄亦早已知道。

    以上是我的心路歷程, 共勉之!!!

    回覆刪除
    回覆
    1. 謝分享呢。

      債我都唔多驚,上月中時趁 9x 時清左兩隻後其他都仲持有住。美國咁放水法,唔係太離譜的公司應該都好易出新債還舊債呢。

      破產其實唔係咁易,亦好少好似雷曼之類一晚間變成癈紙,睇下jcpenny 到宜家都未死得就知。

      會寫呢篇,最主要係諗下自己近年唔追價差,只係想收下息呢個思路會唔會有問題呢。因為我一直以為只係賺利息算係相當保守,但咁都輸的話點解我唔買成長股/ETF 算啦...

      刪除
    2. 呢頭講完果頭就chp 11, 真係唔好唔信邪...

      刪除
  4. 我是買了電器之後,才會到處格價的怪人...

    說明書?視乎是什麼電器吧。

    回覆刪除
    回覆
    1. 買左就唔好望了,再格又好難會令自己開心啲o既...

      哈,咁當然買電話電腦之類都唔駛睇。但有啲setting 無講(例如洗衣機乜mode 物mode, 電視點追台之類),望一望好快啫起碼知道自己無miss 嘢嘛.

      刪除