2020年5月2日 星期六

敗走 Tesla

我一向認為Tesla 就像 Apple,是汽車行業破壞性創新的領導者。因為越趨嚴格的環保法規,再加上使用者對自己能貢獻環保的心理優越感,電動車在市場上佔的份額只會越來越重,而有領導地位的Tesla 沒可能不被追捧。

讀了不少在疫情中Tesla 幾乎不受影響的報告,我在公佈業績前約一星期就買了正股及兩邊的期權,LP 那邊只是作為保險免得業績不如意時大跌幾百元,我的部位主要還是看好的。

星期四收市後公佈業績,我立即就去讀了那個報告。Q1 營利大幅跑贏市場預期,和其他電動車生產商的技術差距也越來越大。業績公佈後的盤後行情由收市的800 大升10%,盤後交易價是880。

週四剛開市股價一度去到870,然後反覆下跌。我在84x 時看成交認為是好消息出貨,於是一次把正股、認沽及認購期權都清掉。結果雖然看中,但獲利不及投資額的10%,算是頗失敗的一項投機。

(Tesla 於29/4 公佈業績後兩天的股價走勢)



故事到此為止還好,我是賭業績,結果是賭贏了但贏得不算多。問題是我對Tesla 這品牌充滿信心,於是後來在790 時又補回來,再在星期五不斷買入止蝕買入止蝕(看上圖,一波低於一波,每一個反彈位都是陷阱),結果由本來微賺幾萬變成倒蝕近十萬,幾乎把整個四月反彈的獲利都抹消了。

這是我第一次對公司經營方向估算正確,卻在股市上虧錢的經歷。我不明白為什麼在業績前有人會在800 的價位買入,出了一個比預期更好的業績卻要在買入價以下扔售。Elon Mask 在twitter上說「我認為Tesla 股價太高 」則是最後一根稻草,這twitter 一出股價立即由反彈中的750 急跌到約700,成交量甚至接近公佈業績後的成交。

如果好業績都不能使股價向上,我不知道還有什麼理由在這價位去買這股票。也因為在同一隻股票上輸得太多了,短期內我大概不會再碰這股票了。

我還是認為對消費者來說這是家好公司,只是自己沒本事從它的股價上賺到錢。這股票波幅太大,以我習慣的方式去買賣就會陷入不斷買入止蝕的無間地獄...

新聞:
【Tesla】馬斯克稱「股價太高了」 Tesla應聲暴跌12%

15 則留言:

  1. Yan兄都買好大,不是因為看了小弟的爛blog而買入吧? 我會深感不安。

    回覆刪除
    回覆
    1. 放心,唔關事的。睇blog 人地點寫我就買的話一早輸死左了。

      無論係睇報紙、睇blog 甚至twitter 或者網上論譠,你一落場買賣就係自己的責任。純抄功課呢啲我由一開始買股票就唔會去做。輸左,未死得的話咪企返起身睇下自己衰啲乜下一次可唔可以避開囉。

      我今次主要係因為有賭性,止賺後竟然翻身落場賭佢反彈,加上Elon Mask 個 Twitter 的最後一擊(要賴只可以賴佢)所以明明買中好業績但反而要蝕。以後要斬手指戒賭戒day trade 。最多買完set止蝕,一買即止蝕咁即係自己入市策略有問題睇錯市,所以當日就唔應該再入。

      我自己寫投資相關文都驚會影響其他人(自己輸反而無乜所謂,人地跟你輸就好似唔係太好咁...)。只有用以上的諗法說服自己責任不在撰文者,因為交易者進場後一切就應對自己負責。又,我右邊連結一大堆blog,人地點寫我點跟的話輸死左好耐了。

      刪除
    2. 早知你有買,可以私底下whatsapp交流。你止賺時提醒小弟嘛...

      刪除
    3. 我諗就算有 whatsapp,到時有人話已經止賺,就算你睇到但唔啱心目中的方向其實一樣唔會理? 我自己就會係咁,最多在心中俾個反應「哦,原來有人會咁諗」但仍然會堅持自己的諗法。如果係有乜消息都仲好,只係「覺得」的話連自己都信唔過自己呢~

      刪除
    4. taichen兄如想加入whatsapp谷可聯絡我呀。。。谷中大家都佩服你的膽色。只要不嫌棄我們玩的都是一千幾百蚊注碼就行。。。

      刪除
  2. 我都認真Tesla 是一間唔錯公司,買得大注碼要控制心情上下要一門學問,但我自己錯失先前4xx低位,唯有自己再做功課,研究下,再耐心等,始終電動車加自動駕駛仲係未來大方向。

    回覆刪除
    回覆
    1. 係,佢果堆公司挑戰的都係前人做唔起的創新行業,喺呢一點上我甚至覺得可以封 Elon Musk 做偶像。股價如何唔係佢應該關心的事,只能話佢個twitter 講得太多嘢了...

      刪除
  3. TSLA, ZM, BYND 都係有實質業務, 有潛力嘅公司
    只不過有人喺公司旁邊開咗張賭枱, 究竟行入公司, 定行去賭枱, 自己衡量同選擇
    Elon Musk為投資佢公司嘅人定左個價, 我諗佢都唔想d人借佢公司過份炒作

    回覆刪除
    回覆
    1. TSLA/BYND 還好,ZM 我有啲懷疑。線上會議技術好多公司都做得到,而佢的對手包括Microsoft,好難估MS 會輸...

      佢可以有好多方法間接啲講,在twitter 咁爆一句 SEC 有排同佢玩(之前已經試過,後尾同SEC 和解話唔會在社交媒體發放股價敏感資料)呢...

      刪除
  4. 師兄這操作和心路歷程已值千金...
    想當日我初接觸美股時就是玩tsla的期權,因為它的波幅大,很好賺,
    但一次大跌後我沒有止蝕, 到最後守了一兩個月平手走了..

    從此以後我就沒買tsla了...因為之後大上大落太多次. Elon Musk就是跌的因素, 很難捉摸.

    回覆刪除
    回覆
    1. 希望真係汲取到教訓,唔好轉個頭就忘記左。

      佢個波幅大所以賣出期權的權金的確好吸引,平價一星期的期權竟然有5%。不過我覺得期權長賭必輸,只有真係想入時做下SP,真係想賣時做下SC 咁。

      每個人都有自己的能力圈,某隻股票唔啱自己風格就應該轉身去做第二隻呢。

      刪除
  5. 或者是好消息出貨吧!大家都預期業績好,真的好又衝上880就是止賺時刻了。馬後炮地說。

    不要說平價,價外20%的TSLA權金也吸引得不得了。如不貪心只做遠價SP,密密執一年也最少有20%。只是有兩大風險:一係見到大升無份,二係大插輸獲甘。。。

    回覆刪除
    回覆
    1. 870/880 只係peak 成交好少,我應該止賺後就離場睇定啲先...v_v

      我成日都望住佢啲option 流口水,不過一張都講緊五十幾萬的貨,short 左但出現黑天鵝的話會蝕到入肉,而20% 其實好近,唔用高位用收市價計,佢近兩日已經跌左12%,就算只做下星期到期的期權而家都唔知應該真係接貨定不問價平返佢呢...

      刪除
  6. //股價如何唔係Elon Musk應該關心的事,只能話佢個twitter 講得太多嘢了...

    怎麽可能不關心?他的compensation是跟TSLA過去半年市值判定的。

    4月30日收市,過去半年TSLA市值是991億美元

    5月4日只要跌少過20%,過去半年市值就達到1000億美元

    Option已食硬,維持高股價對稅務負擔以及將來獲得Option的條件都非常不利。這個時候當然要提醒市場股價太高啦...

    回覆刪除
    回覆
    1. 睇佢過去創業的經歷,我諗佢睇間公司點成功重要過錢好多倍?

      如果涉及個人利益,今次SEC 應該點都要做下嘢啩?

      刪除