2022年3月22日 星期二

1052 - 越秀交通

好像沒特地說過,其實我剛開始投資股票時也是買匯豐、路勁、快易通或載通等收息股為主,科技股是在20 年3 月後發現收息產品其實不如想像中保本所以才開始買的。

一般認為在加息週期才開始投資收息股是相當不智的選擇,但世界不是這麼簡單能用一個數字就能分清黑白。我早年投資收息股時正常的息率是5%以上,難道鮑sir 說的今年年底加到1.9% 就是世界末日? 世界上沒有絕對不該買的東西,只要價位夠低、風險回報率夠高就可以投資,當然也要注意控制注碼。

言歸正傳,既然把部份股位放回收息股,當然也要花點時間做最基本的基本分析吧。其實我很久沒有仔細看一支股票的年報(TSLA 除外),最多只是極速看一看幾張財表,約略知道公司財政走勢然後就是看故事作文。這次久違地仔細讀財報,希望能讓自己能更了解這家公司吧。

越秀交通基建2021 年的盈利由去年的4億多升至18億(人民幣,下同),但其中有因出售附屬公司(湖北漢考高速公路)而產生的約9.6億的盈利。2021 年度該公司貢獻盈利的7.6% ,亦是越秀旗下毛利率最高(70.5%)的公司 。

扣除出售附屬公司的獲利後,公司的每股盈利由0.8756 減至0.467,雖然還是比2020 年的0.0959 好,但還未回到疫情前的水平。目前11.9% 的息率只可以當作是因出售附屬公司而派發的特別息。如果按公司一向50-60% 的派息比例,扣除一次性收益後大概會派0.3 左右的利息,也就是說以現價5.17計息率約為5.8%。這息率以公路股計是還好,買不買就看投資者怎樣估算2022 年中國的經濟和疫情走勢了。

我自己仔細看過財報後就在21/3 賣清。越秀現價位算是合理,但相對來說700 更吸引,所以就把該注碼換成700 了。

港股(各4-5%):

1373 - 日本城

2137 - 騰盛

3800 - 保利協鑫

548 - 深高速

~10%:

700 - QQ

美股:

ARKK/FUTU/OXY/TQQQ (各約5%)

AAPL(10%)

MSFT/TSLA (各約20%)


[update 23/3, 00:00] 趁中概大升清了ARKK/FUTU,算是減點槓桿吧。

14 則留言:

  1. Yan兄終於回歸港股。😏

    回覆刪除
    回覆
    1. 大部份港股我買時都係諗住長hold,始終來回手續費相當貴...

      就係下係咪作為期戶指標,一衝入去即刻奶嘢...

      刪除
  2. ARKK我都係上年Q4輸住走😣,叫做好彩唔多貨。😤

    回覆刪除
    回覆
    1. 今次買純粹都係買個反彈,果堆科幻股彈得勁咁ARKK 都唔會差所以買一注呢。

      我buy 佢個大方向的,但佢個操作同自己聲稱的理念有啲矛盾(一方面睇五年,另方面日日做嘢呢頭買完果頭清倉),所以好難真係對佢有信心呢。

      刪除
  3. 本身趁你持有越秀交通,有點好奇想望望點解會派高息,但好好運你出呢篇懶人包直接解決我問題😂😂

    回覆刪除
    回覆
    1. 派息超過10% 中間實有鬼呢。

      所以我完全唔明GOF 點可能維持咁多年派1x%。雖然近排有ROC 但佢多年個record 係too good to be true 咁呢。

      刪除
  4. 如果收息股, 我見有人介紹3110 ETF. 我冇特別研究, 只係路過搭吓咀

    回覆刪除
    回覆
    1. 現息率有七成其實都相當吸引,港股少數的優點係收息唔駛交股息稅呢。

      呢隻係追蹤恒生高息股指數,基本上搵50 隻高息的大股出黎買晒佢。但呢個指數的問題係好可能賺息蝕價,就算咁好彩2017 年頭買,5年複息回報(已計及股息)都只係31%,雖然跑贏恒指的12.6% 但其實都唔太理想。咁我寧願相信美帝買SPY 好過了...

      話就話買收息,其實收息只係防守,買呢啲都會期望股價有機會突破的呢...

      刪除
  5. 作者已經移除這則留言。

    回覆刪除
  6. 有人話1052宜家轉左型,業務上唔再係純粹營運公路,再加多樣嘢就係將公路打包成REITS上市。呢點就有啲似長和,當然scale上係無得比,但共同點都係平時經營啲現金流好強既嘢,防守力好好,然後見有利可圖就善價而沽。

    不過,公路呢回事,有幾值錢,有幾多條可以賣,賣哂又點算,就有啲令人疑惑既。

    回覆刪除
    回覆
    1. 佢自己在財報都咁講話係自己其中一個業務係平台,買嘢返黎打包出售咁(大意)。

      我覺得算係中性。反正個運營其實都有錢賺,穩守突擊咁(咁似講緊港樓既...)。至於黎緊會唔會有更多新公路,收費公路之間又會唔會互相競爭呢點就關乎中國經濟發展了...

      刪除
  7. 想請教吓你點樣計 IB leverage ratio ?
    我見有網友用 Securities GPV / Maintenance margin
    又有人用 Excess Liquidity / Securities GPV
    兩個數出嚟結果好唔同

    我暫時只係睇住 maintenance margin 個數唔可以超過某個水平

    回覆刪除
    回覆
    1. 定係用NLV / Excess Liquidity ?

      刪除
    2. 點解要咁煩? 首先,你想知個leveling 係俾自己睇定想知道自己咩情況下會爆倉呢?

      IB 本身有顯示leverage (TWS->account),果個數字係指你的總投資(股票+Options + Bonds +...etc, 唔計現金) 除以你的戶口淨值(NLV)。但呢個數只係俾你參考。例如你兩倍槓去買隻margin requirement = 0.1 的QQQ,咁你LV=2 但excess liquidity 仲有大把幾乎無可能爆倉。但就算你唔開槓想全倉買晒TSLA LC,都會因為margin requirement 太高而執行唔到。所以重要的係 excess liquidity。

      LV 個數係俾自己得個知字,重要的係current availabity fund 同excess liquidity。我會將current availablity fund 當係第一條警戒線,如果掂到的話會開始減槓,而excess liquidity 就係紅牌(呢個數一負IB 就會幫你賣嘢),如果太細的話會睇下係買買得太多margin requirement 的東西(例如TQQQ, 或者LC / SP),然後減到一個自己可以承受短期內無乜可能去到的位。所以雖然我長期開槓但未試過真係被斬倉呢...

      刪除