2021年3月5日 星期五

交學費

前文說自己大推赤子城(9911),股價升一日後就開始打臉。

自己一開始大約是$8 買入,升至$11 後回落至$10 左右賣出賺了第一筆。隔日$9 左右再買進,之後加了兩注,最終平均成本落在$7.2 左右。

在營收大幅上升的報告後,該公司竟然再出了一份盈利預告。大意就是收入大升,但支出同樣因為員工激勵計劃及研發開支等上升,一來一回後盈利反而倒退了50%。

技術上兩者都是事實,但這操作手法令人有種被坑殺的感覺。尤其公司曾加強力度去宣傳營運收入大幅上升,甚至和同業比較指出自己股價太低,卻絕口不提支出同時大幅上升。

剛看盈利預告時我甚至和網友說港交所一向會用警告這字眼(無論正面或負面,只要盈利大幅變動就會出這種預告),也認為研發支出算是投資,而股權激勵計劃只是一次性支出,對公司來說不是實數。詳情當然要等年報才看到,但股價在這預告後急跌,自己也接受不了要分段賣出了。

只能承認自己見識少,沒看過這種把糞便混在砂糖中的報告所以沒有第一時間逃走。再加上股市開始調整,第一輪要跌回地板的就是這種太高市夢率的公司。結果自己後知後覺,差不多在股價腰斬時才逃走。

這次同時犯了幾個錯誤:1) 看到公司報告特意提同業股價時沒有懷疑 2) 太有信心,股價不似預期時選擇加倉而不是止蝕 3) 走得太慢。現在這個價位有點尷尬,要走已經太遲,但繼續下去又未看到底(我是走了大部份,留下的設下止蝕盤再跌就賣)。

這次的學費算是真的學到一點東西。總結來說是賺頭蝕尾,加起來要虧錢但不算重傷就是了。

4 則留言:

  1. 我係你嘅谷友 恕我直言你最大嘅問題就跟number, 跟住只係上網 睇消息 放大優點無線缺點 ,說服自己呢隻係優質股無限未來無視風險, 最後就係 期望 因為自己買入股票就會升.
    好開心 睇到你自我修正 好肯定你之後只會進步越做越好 加油

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實我都覺,而且有時有啲自我厭惡。始終只係跟然後gogogo, 同我成日話99%廢話的牛牛討論區無乜分別。

      市好時當然無問題,反正求其督隻都會中。市差時就變成唔知邊啲可以SH 邊啲要走,結果只將風險倍大的pure beta呢。

      剛好今年回報差唔多無晒,就此重新黎過呢。亦多謝你提醒我呢。

      刪除
  2. 寫blog,就係為咗檢視自己的投資想法、操作
    每次無論賺蝕,都學到嘢
    所以只會愈做愈好
    Yan兄加油

    回覆刪除
    回覆
    1. 由十一月起個勢太順,所以被勝利沖昏左頭腦咁呢。

      聰明人在他人身上學到教訓,我唔夠醒,唯有希望能從自己的錯誤中汲取教訓。

      寫blog 為的都係咁反思一下,遇到當頭棒喝就係額外bonus。始終大家非親非故,睇唔過眼的話直接無視就可以,無必要在你身上花左自己的時間呢。

      刪除