2021年10月11日 星期一

風險控制

很久沒怎麼發文了,先說一句我還未輸死。

雖然還是幾乎每天有點買賣,也還在幾個投資群組參與討論,但最近也有點反思自己的風險控制是否不太合格,然後又一次想想那種投資方法更適合自己。沒錯,就算買賣了近十年,我還是難以說自己走什麼投資路線。

先上圖,這是本年第二季後的投資回報(目前-2%)。我自己會笑說這是整固、pull back 然後就應該是拉上,可惜這種profile 沒什麼TA 可言。


這圖的重點是幾次在兩週內超過20% 的下跌,圖中以週計已經算還好,如果以日計的話,在這段期間我試過七、八次走在+5% 以上,然後一日跌超過10% 一棍把我打回負方作賽。要說不氣餒是騙人的,但這就是人生嘛只好看看自己能怎樣改進。

投資基本上沒有正確答案,但有幾個規則要經常提醒自己:第一,再有把握都不要孤注一擲,贏十次,輸第十一次你就難以翻身;第二,不要長開槓桿。近一年來我幾乎都是LV 2.0,叫人別長開槓好像沒什麼說服力。但我上邊幾次大跌都是因為用了槓桿重注幾隻目標股,最後突然大跌守不住要賣貨減倉(例如七月尾八月初的疫苗股、最近被限電的化工股等),就算最後股價回升自己也只有輕倉追不到那跌幅了。

除 TSLA 外我的持倉變得太快,雖然好像沒什麼意思但也寫下來,讓自己他日記得買過什麼吧。


(17/10 update: 清倉BABA/BIDU/QFIN、買入AAPL/ASML/LC/SOFI、加注UPST/TSLA。
兩大持倉 TSLA/UPST 本週表現神勇,YTD 回升至 10%)



直至今日我還是覺得加密幣/NFT 等是騙局,就像大家熟識的那個猴子的故事,炒家把價格炒上去,然後散戶自然就會衝進去,看過歷史的大概會認為這是典型的泡沫。我是不相信「這次不一樣」的那一批。

作為一個散戶,在BTC 近5萬時接火棒的原因很單純: FOMO。當個旁觀者,就像大師般唱淡十年當然會中一次,但在泡沫最瘋狂時加入才能吃最美味的一段。這筆純粹是賭博,賭大多數人真的會為此瘋癲而把錢投到加密幣身上。重點是,不下注也有不下注的風險,所以還是買一點讓自己對此更認真看待好了。

我認同大多數加密幣的理念,也相信有很多的應用。但有用和值錢是兩回事,也不太想賭加密幣像黃金般作為資產儲存的價值。為什麼是黃金白銀不是其他金屬? 為什麼BTC 不可以? 甚至為什麼我們相信美元? 這背後的理據是人們的集體信仰,而人心就像政策一樣難以預測,所以我不會重注在這方向了。

10 則留言:

  1. 我同你一樣, 都係around六月見頂, 之後七八九月就好似入咗結界, 無限輪迴, 升升跌跌, 主要因為中概股同九月美股回調
    槓桿我一向都有用, 不過真係要訓練紀律同前瞻性, 有時睇唔通, 要堅持減少持倉, 或者超短打, 寧願賺少少好過輸多多
    我相信blockchain多過crypto

    回覆刪除
    回覆
    1. XD 其實我係一月見頂,一月月結時回報70% 心諗2021年翻倍應該係高概率事件,點估到之後會跌到落負數。

      輕槓還好就當信用咭咁,但重少少(例如我)的話心理壓力好大,就算心裡明明覺得「不要怕,是技術性調整」,實際反映在P&L 後都好難坐落去。雖然我未試過爆到要被斬倉,但都係應該守住rule no.1 (唔好輸錢)呢!

      係,我就係咁意思。blockchain 可以, 但crypto 的價格相當奇怪...

      刪除
    2. 一個月 70% !!!!!! 🥺
      一定會重現, 邊走邊射啦

      刪除
    3. 我全攻型,咁啱一月時港股新能源/光伏大賺,美股TSLA 又升到去近ATH 咁拉高佢。我自知係不正常的回報,但諗住賺就賺盡佢一鋪提早退休,結果賭輸左但未入肉算係咁了...

      刪除
  2. yan兄, LV2.0好危下, 道理大家都明, 但人性有時忍唔住, 不過我都說服自己唔好咁樣用, 因為一個大回調隨時抹殺掉本金, 槓桿始終都係雙刃刀, 同埋有好股, 用槓桿始終好難坐得住. 所以我用margin做下期權就算.

    回覆刪除
    回覆
    1. 話說...2.0 其實已經算減左,再早前我係買到開唔到新倉為止,雖然賺得勁但好似上面咁講賺一排然後一個消息打落黎就打返我落去。結果就係升時分段買,跌時一嘢斬倉,賺時食唔晒輸時就中晒咁拉長黎講死梗。

      所以我近排已經分段減緊倉(首先當然係清倉港股...),而家係1.5 左右。上面的SI 其實我由 100 開始買上黎,最近就減緊正股換入遠期LC,最多輸晒賺果部份就算了...

      刪除
    2. yan兄,2.0我都試過,但只係短暫性,一般平常間係1.3至1.5最多,因為我有時唸,買得中其實已經夠羸,唔需要買得太多而用盡槓桿。
      睇番你組合,tsla佔比最多,如果係我自己的話,要麼留tsla但減其他,要麼減其他而保留tsla,唔買其他太多。
      因為tsla如果跑出,組合上已經羸番好多,無必要額外承擔風險。因為其他相對細份額,大升組合也彈唔到幾多。

      刪除
    3. 我都覺得2 以上太高(明明上年三月先奶過嘢),輕微的1.3-1.5 都OK。當然,越買越多主要係貪念,有時你會覺得週街都係機會,唔想選想「全都要」結果就買到一手都係貨,情況有啲似拎住信用咭去shopping 咁。呢個我會檢討下,而家想開新倉時就要賣啲舊貨,開始走股票斷捨離策略...

      刪除
  3. LV 2.0係點做到? 我IB多數做到兩三成就不讓我做,可能你持倉分散,或者市值大。

    回覆刪除
    回覆
    1. 係,要散啲同埋係啲大股(例如amzn/msft 之類)。我再之前試過幾乎全倉一隻,越買個margin requirement 越高去到後來幾乎要100% margin requirement呢。

      咁當然爆左initial margin 仲有一條線係maintenance margin,但我自己會當initial margin 已經係第黃線警告,一近就開始諗減倉了。

      刪除