2021年10月16日 星期六

智能汽車

對不少人來說,Tesla 是一家電動車(EV)生產公司。所以常有「Tesla 的市值等於汽車行業首N 位的總和,這合理嗎?」的質疑。

EV 和傳統汽車的差距主要體現在智能系統這一方面,這差距比以電動馬達或是內燃機來推動汽車更重要。當中領先的當然就是Tesla,最近看到一段Tesla 的影片更加深了我對此的認知。

這是任何車廠都會做的碰撞測試,但Tesla 對此加上智能的概念。Tesla 的工程師在無數的模擬及真實數據中得到哪種碰撞會造成什麼傷害的數據,然後以此判斷該作出什麼反應才能最大程度上保護駕駛者及其他人。

車禍是世上最主要的非正常死亡的原因。未來的汽車會實時監測週圍環境,然後預判可能的意外。例如有車在車側高速接近,駕駛者可能會收到警報,甚至在安全環境下強制加/減速以避免碰撞,就算避不了也至少能減低傷害(例如提早打開安全氣囊、對前後輪的鎖定做出計算等)。當然,未來的汽車會比現在更安全,至少死角位會減少,也不像人般只能同一時間注意一個方向。

以前以為很遙遠的未來會以比你想像更快的速度接近。入大學時互聯網才剛興起,我們還未覺得沒有internet 會有很大的問題;不到15 年前我們還會懷疑誰會要沒按掣但能上網的小螢幕手機;現在我們也覺得要花時間充電的EV 在商務應用上難以和加油就可以的汽車相比。但實際上改變來得比我們想像都快,相信大家已經回不去沒有智能手機或網絡的日子了。

4 則留言:

  1. 個人反而覺得tesla既智能系統就還好,因為美國果邊啲big tech人材每一至兩年就轉公司(其實係健康現象),大公司之間無咩秘密可言,好快就係互相抄抄抄,只不過無大陸/韓國既big tech做得咁明目張膽姐 XD

    回覆刪除
    回覆
    1. 咁始終有一堆專利,之前youtube 見比較過其他牌子(好似係ford)EV 同tesla 就仲有相當遠的差距。

      又用返智能電話做例子,就好似iphone 初期個touch screen 的靈敏度同其他牌子仲用緊壓感螢幕咁,暫時仲係領先幾年。當然我相信個差距慢慢會收窄,但呢啲係再將來啲的事了...

      刪除
    2. 專利呢啲嘢,對手其實改啲啲又可以再出一個專利。我都玩過呢個專利遊戲,發現同寫論文一樣兒戲,什至更低要求。所以,好難講話專利可以保護啲咩。elon musk什至講過話唔出專利反而可以保護倒自己既技術,因為咁先可以100%唔將core technique expose to the public。

      你講既iphone例子,正正係講出技術既護城河係不足,個人覺得真正既護城河係big tech創造出黎既生態保護市場佔有率同埋請番黎既人材去保持科技領先。

      刪除
    3. XD 我都玩過呢啲專利遊戲,真係唔想俾人知/又有信心人地唔可以reverse engineer 搞掂你的話就收落夾萬好似傳說中的可樂配方咁(雖然我認為可樂賣得主要係行銷,條配方已經唔重要...)

      即係MS/adobe/apple 等好難想像會有大規模移民。呢種環境護城河好難改變呢~

      刪除