2020年3月13日 星期五

誤判債券風險

美股又一次跌停,最終道指收跌10%,港股開市亦曾急跌7%,午後收復失地暫跌1%。

連巴菲特都為這輪的急跌感到驚奇,我也不能不承認自己過份低估了垃圾債券的風險。自己一向覺得債券總比股票安全:只要公司不倒,債券總能回到發行價。

股票本來就預期會有起伏,所以我還算是嚴守止蝕。這次急跌中損失最多的部位不在股票,而在債券和優先股。自己在週二把手上的優先股都賣得七七八八(餘下一隻Rilyg),債券也賣了一半把所有槓桿都填平。但在週四這一輪急跌還是吃了不少虧。

看着IB 介面,基本上感覺到市況是要錢不要貨。列表上那些高息債(a.k.a. 垃圾債)的最新成交價起碼要跌10%,而不少債券實質上沒什麼人想買,持有者不想賤賣,買家只想低價吸納,結果造成超闊買賣差價的現像。



以上是一隻通用電機的永續債。最新交易價是91,但實質上能維持這報價是因為沒成交。賣家叫價88.5,買家只肯出價60而且買入量還只是區區的4000。在這情況下,抱得太多根本難以脫手,想脫手只能承受巨大的折價了。

這不是個別例子,不管是什麼公司(石油能源相關更慘)的高息債都是六七折發售。我把手上還持有的債券的公司財報都看過一遍,12 月時大都沒什麼大問題。這個價位暗示債券違約的機會頗高,但一來我不太相信真的會有這麼多大公司會違約,二來市面一直是水浸,金錢流動沒有問題,公司大可發新債抵舊債不致於要違約。這種不問理由暴跌只能解釋為投資人要現金而被迫出售高息債,就好像我,在這情況下被迫去槓桿。

丁蟹說「不要怕,是技術性調整」,結果就要走上港交所天台。又像早前香港群眾恐慌性買日用品,你相信這只是過度反應,但如果你不從眾的話就輪到你自己買不到日用品。結果嘛,我也在這時候賣了好幾支債券,寧願把虧損變現也要把手上部位減低。

當初會買債券,其實我只想慢慢收這 4-7% 的息。結果嘛,因為這點息就把本金賠了30-40%,這是典型的因小失大,也只能怪自己低估了債券加槓桿的風險吧。

做人總要樂觀向前。只能說幸好我還有工作,這點損失工作個兩三年就差不多能賺回來了吧。我當初的槓桿買債財自計劃太天真,未開始辭職就終結這計劃,這點還算是不幸中之大幸吧。

我也不知道自己算不算病態賭徒了。雖然已經沒有槓桿,但其實我還抱着一堆債券(主要是2-5年內到期)和那些公司鬥長命。

16 則留言:

  1. 共勉之,今次係一個好重要的壓力測試,最重要的還是還有工作收入

    回覆刪除
    回覆
    1. 上年收息同自己人工差唔多,誤以為長期落去自己隨時唔做都可以。結果一個浪打黎埋就成條泳褲沖走左了。

      經濟影響都未真正出現。黎緊公司的結業同裁員潮會令到好多人好難生活,希望唔好好似當年沙士後咁成個市死晒啦...

      刪除
  2. 為什麼認為公司違約的機會仍要把債賣掉?

    回覆刪除
    回覆
    1. 我相信絕大部份公司都不會違約,但因為之前是用槓桿持有的,債券價格在本週跌了20-30%令槓桿急升。基於風險考慮所以賣了部份債券。

      當然,其實不必真的把槓桿完全去掉。這點我承認是一朝被蛇咬後的後遺症呢。

      刪除
  3. 其實小弟覺得買外國債還不如買港股, 跌起碼仲知佢做緊乜, 外國債真係靠估, , 港股跌如果你有信心仲可以加, 對嗎?

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都係兩年先買債,埋單計數在股票上其實都有啲賺。今次主要係自以為的定息產品再加上槓桿先咁傷呢。

      黎緊應該會走返正路買港股+美國大股,今次就算係俾好貴的學費學到嘢呢。

      刪除
  4. 我之前買優先股收息時都天真地以為長渣收息唔洗理,但成也ib敗也ib,只要你一借左margin就經不起跌市的考驗。。。又再望下股災時連優先股都跌到一仆一六。。所以我上年年底就狠下心腸清左大部分etd

    回覆刪除
    回覆
    1. 上年年底狠心清倉ETD 的話其實我賺唔少,不過呢個世界無如果呢。

      人地同我講margin 好危險時我當然覺得只係人地管理得唔好,而且我算係有時間可以成日望住個市。但好似今次咁,兩倍margin 一開市全倉跌10% + 外匯跌5% 己經會令margin急升,根本無得守呢。

      刪除
  5. 完全明白yan兄的感觉覺,因为我都係用相同操作,最终都出事。依段时间,每晚都瞓得不好,因擔心爆倉,一路一路搬錢去頂,或賣貨退守,减槓桿。
    本以為分散風險,又買債,又買股,又香港,又新加坡,又美國。
    最後,點都要輸。
    師兄,頂住。

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈,大家都係咁。之前以為股債匯或者可以互補降低風險,結果全世界一齊跌,而所謂的股債互補根本就無用(當然,人地係講公債而唔係垃圾債)。

      喺呢個市活下去先係最重要的。雖然今晚升返少少,但未輪到堆企業債升呢。

      刪除
    2. 勿信太多投資書,有時運氣都係一個因素,別人成功只是在低位時買進然後再借margin有了很好的護城河加速致富,但高位買了再借margin只會加速滅亡

      刪除
    3. 經過今次,以後margin 我只會當佢係信用額咁用而唔會長期開槓桿了。

      風平浪靜時呢套方法當然有用,因為只係面對選擇投資物的風險。但一遇到好似近排咁大上大落就好高風險。而長期在投資市場的話總會遇上呢D 調整呢。

      刪除
  6. 有時買回熟悉既投資物比較好~
    我組合在上星期都斬左唔少優先股同債券,起瑪先降低槓桿

    回覆刪除
    回覆
    1. 而家個情況最緊要保住條命仔。如果唔係槓桿我可以只賣油股同佢鬥長命,但因為要去槓桿,連啲本來唔多想賣的金融股都要賣呢(賣的理由純粹係跌得少)。

      刪除
  7. 師兄, 我都係近半年買美債, S-reits, 高息港股,今次都係要賣股賣債減槓桿, 減左既股同債唔係跌好多, 而家倉位剩返既都係跌左40% 開外的債同s-REITS, 我估唔到連s-REITS 都跌得咁嚴重....
    槓桿未減到0, 但總算有d d buffer... 或者阿q咁諗, 公司債如公司還可以的話, 可以等, 也有現金流返, 鬥長命

    回覆刪除
    回覆
    1. 我同你的諗法一樣。因為覺得有好多係殺錯的,所以先賣啲重災區(例如油股)或者跌得無咁深的,套返啲現金減下槓桿,起碼令自己有資格去鬥長命先。S-Reit 我賣淨一隻N2IU,而家已經跌得好深,但因為持貨唔多(之前賣左一半)所以由得佢。

      我都有D 得返50-70的公司債。啲公司好多都老過我,我亦希望呢堆公司會長命過我呢!

      刪除